fbpx

Az időmenedzsment három fő kulcsa

Hová lett az idő? Kérdezi sokszor az ember, különösen, ha flexibilis munkarendben/otthon dolgozik. Ilyenkor ahelyett, hogy élveznénk a szabadságát annak, hogy nem kell feltétlenül egy irodában szottyadnunk egész nap, hamarosan abszolúte úgy érezhetjük, hogy átcsapnak a fejünk felett a hullámok és hiába dolgozunk folyamatosan (vagy legalábbis ülünk rengeteget a gépnél:) egyáltalán nem haladunk. Végül pedig szörnyen érezzük magunkat és önostorozunk, hogy milyen lusták/bénák vagyunk. Mi lehet erre megoldás? Tapasztalatom szerint 3 fő kulcsa van a témának.

1.Megtalálni az okot, hogy miért halogatsz és kezelni. Túl nehéz a feladat? Túl sok a feladat? Úgy érzed nem vagy elég kompetens? Stresszelsz, hogy nem felelsz meg? Nem tudsz töltődni? Vagy valami teljesen más az ok? Bármi is az igazság érdemes vele foglalkozni, mert ha nincsen kedved elkezdeni sem (bizonyos) feladataidat és hipphopp máris kezdődik a sorozatnézés/fészbúkozás, akkor mégkevesebb időd lesz, még nő a szorongásod és még kevesebb kedved lesz belekezdeni a munkába. Szóval ez egy ilyen negatív spirál érdemes minél előbb megállítani.

2.Nem tervezed, vagy túltervezed az időd. Rengetegféle időtervezési módszer van, érdemes megkeresni a neked megfelelőt, akár digitális eszközt használsz hozzá, vagy csak egy kockás füzetet, a lényeg, hogy neked működjön. Aminek biztosan van értelme az a reális célok meghatározása legalább egy hétre előre és a napi feladatlista. A feladatokban aztán érdemes felállítani valamiféle prioritást pl.: az Eisenhower módszer segítségével. Érdemes arra is figyelni, hogy neked mennyire szoros ütemezés válik be, van, aki jól működik a félórákra pontosan letervezett napirend és van, akinek pedig ez az agyára megy. Jó a feladatokat annyira lebontani, hogy nagyjából reálisan át tudd látni mennyi időre van szükséged a megoldásukhoz, hiszen az is rendkívül frusztráló lehet, ha kiderül, hogy félórát terveztél egy félnapos melóra. A kisebb egységekre bontás egyébként a halogatásnak is jó ellenszere.

3. A te saját időhack-jeid, amik segítenek fókuszálni. Rengetegféle trükköt/stratégiát tudsz még alkalmazni, ami neked segíthet, hogy jól koncentrálj. Például jó megfigyelni, hogy a nap melyik részében vagy a legproduktívabb és odapakolni a nehezebb feladatokat. Az sem mindegy, hogy milyen a munkakörnyezet, van, akinek a tök csönd és elhúzott függöny válik be, mások jobban koncentrálnak egy nyüzsgő kávézóban, megint mások zenét hallgatnak hozzá. Segíthet még a célprémium kitűzése is pl.: felhívod a barátnőd dumálni, ha elvégeztél ezt vagy azt. Van, akinek beválik a könnyű mozgás is pl.: egy gyors séta, vagy rövid jóga reggel, vagy amikor elfáradtál. Szóval hajrá kísérletezz!

Ha pedig mindez még nem elég, segítek! Keress meg az errevanazelore@gmail.com-on és megbeszéljük a részleteket.